REREFENSSIT
Valikoituja julkisia referenssejä
KAMPPI HELSINKI
Kamppi Helsinki vaihtoi joulukuussa 2019 infopisteensä ServiceLabin uuden ajan infopisteeseen. Kamppi halusi muokata infopistettä vastaamaan vastikään tehtyä brändin ja koko keskuksen uudistusta. ServiceLab suunnitteli yhdessä Kampin kauppakeskusjohdon kanssa konseptin, joka vastasi paremmin uutta Kamppia. Lopputuloksena on aktiivinen infopiste, jossa neuvontaa suoritetaan sekä infopisteellä että proaktiivisesti ympäri kauppakeskusta.
Palvelu suoritetaan aktiivisella otteella seisten, infossa ei istuta, mikä tekee infon asiakaspalvelijasta lähestyttävämmän. Lisäksi infopisteen työntekijä kiertää keskuksessa pari kertaa päivässä havainnoimassa ongelmatilanteita ja auttamassa asiakkaita.
ServiceLab kerää tämän lisäksi kuukausittain palautetta asiakkailta ja keskuksen vuokralaisilta. Data analysoidaan ja sitä käytetään keskuksessa päätöksentekoon ja datajohtoisen kehittämisen välineenä. Tämän lisäksi infopiste hoitaa ns perinteisiä infopisteen tehtäviä, kuten puheluihin ja sähköposteihin vastaamista, promootioiden koordinoimista sekä juoksevia asioita liittyen kiinteistönhoitoon kuten materiaalien jakoa vuokralaisille.
Konsepti on otettu hyvin vastaan sekä asiakkaiden että vuokralaisten joukossa ja sitä kehitetään jatkuvasti viikkopalavereissa vastaamaan Kamppi Helsingin tahtotilaa.
Lue lisää toiminnastamme Kampissa täältä,
REDI
Redi otti käyttöönsä ServiceLabin infopalvelun syyskuussa 2019. REDI halusi kehittää palvelumielikuvaansa ja vapauttaa johdon aikaa kauppakeskuksen kehittämiseen. Näiden toiveilta pohjalta ServiceLab loi uudenlaisen infopalvelun, jossa päivän aikana on 3-4 tuntia tuplausta. Tämän palvelun ansiota infopiste pystyy auttamaan kauppakeskusta jouksevien asioiden kuten postin jakamisen, kalusteiden siirtämisen, julisteiden liimaamisen, vuokralaiskontaktin ylläpitämisen ja asiakaspalautteen keräämisen kanssa. REDIssä kerätään dataa laajan kyselyn avulla yhteistyössä palvelumuotoilutoimisto Hellonin kanssa.
Lisäksi info hoitaa REDIn toimitilan vuokraamista Venuun kautta, ja säästää tätä kautta johdon aikaa useita tunteja viikossa samalla tuoden kauppakeskukselle lisää tuottoa. Tuplauksen ansiota info ei myöskään ikinä ole tyhjillään, joten kauppakeskuksessa päästään kiertämään ja käytännön asiat tehtyä samaan aikaan, kun palvelu infopisteellä pelaa tuttuun tapaan.